Ponta își asumă public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă

Ponta își asumă public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă
Publicat: 19/06/2013, 16:05
Actualizat: 01/11/2016, 23:26

Premierul Victor Ponta și-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă și i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acțiuni era introdusă de la început în procedură, „altfel nu venea nimeni” la licitație.

„Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am știut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – poate că o companie americană e nemulțumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, așa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America”, a spus Ponta.

El a precizat că știe foarte bine modul în care decurge procesul de privatizare a companiei feroviare.

„Procedura de privatizare de la CFR Marfă, evident coordonată de către ministrul Transporturilor, este o procedură pe care nu doar eu, ci toate structurile guvernamentale am cunoscut-o, o știm, s-a făcut în condițiile legii, s-a făcut mereu în consultare cu partenerii noștri internaționali. Eu nu pot să vă critic, domnul Fenechiu, că n-am de ce, că le-ați explicat de-o mie de ori că inclusiv ștergerea datoriilor era trecută de la început de către consultant în procedura de privatizare, că altfel nu venea nimeni, probabil, dacă nu treceam de la început că într-o anumită fază a procedurii o să ștergem datoriile de la stat. De fapt, nu le ștergem, le convertim în acțiuni. Că acum a aflat presa sau o parte a presei sau cei care sunt prieteni cu cei care nu au putut să participe la licitație astea sunt interese private, ilegitime din punctul meu de vedere, dar fiecare e liber să spună ce vrea”, a spus premierul.

De asemenea, el a arătat că vrea să dea „un semnal” că procedurile au fost îndeplinite conform legii și discuțiilor cu partenerii internaționali. Totodată, Ponta s-a interesat de modul în care se finalizează procedura de privatizare.

„Astăzi, la ora 12,00, e termenul limită de depunere a ofertelor, mâine la ora 11.00 trebuie să desemnăm un câștigător”, l-a informat pe Ponta ministrul Transporturilor, adăugând că are două luni la dispoziție pentru semnarea contractului de privatizare.

Premierul i-a solicitat ministrului de resort ca, după evaluare, să se asigure că cel care a a vut oferta cea mai bună o va pune în practică ulterior și l-a atenționat că, dincolo de garanțiile financiare, există și alte aspecte foarte importante, cum ar fi investițiile viitoare în companie și câte locuri de muncă vor mai rămâne.

După această declarație a premierului, asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunțat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.

Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului și volumul semnificativ de informații care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

Și OmniTRAX, ieșită din cursa pentru CFR Marfă, a contestat, vineri, procesul de privatizare și cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.

OmniTRAX arată că în aceste condiții era imposibil pentru orice investitor de bună credință să depună până la data de 5 iunie, conform cerințelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală, adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă, cât și comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, „care să transforme o companie de stat plină de datorii și ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei și cetățenilor României”.

Compania americană a depus contestații la Tribunalul București, Ministerul Finanțelor, Ministerul Transporturilor și Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acțiunile companiei. Licitația pentru privatizarea companiei pornește de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiție solicitată de experții Fondului Monetar Internațional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituției internaționale.

Guvernul își asumă față de FMI doar desemnarea câștigătorului licitației pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituției financiare, dar nu și finalizarea tranzacției, arătând că operațiunea depinde de îndeplinirea tuturor condițiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intenție transmisă săptămâna trecută, înainte de decizia finală din board-ul Fondului, și obținută de MEDIAFAX, că va încerca să desemneze un câștigător al licitației pentru CFR Marfă la 21 iunie, cu puțin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanțează referirea la încheierea tranzacției efective, arătând că aceasta depine de îndeplinirea „tuturor” condițiilor contractuale.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
Decizia luată de Lidl, după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi...
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
Ipoteză bulversantă lansată în cazul morții lui Andrei Pârvan A fost otrăvit Versace?! 😲
Experiența CIUDATĂ a unui bărbat care a fost mort timp de 45 de minute. Ce...
Vremea 23 iulie - 19 august 2024. De joi, temperaturile scad în toată ţara. Val...
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Motivul pentru care raportul final al necropsiei lui Andrei Versace va fi gata abia peste...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Un telescop de pe orbita Pământului, LOVIT de un obiect cu viteză foarte mare
Când se dă permisul de conducere înapoi? Lege nouă pentru șoferii din România
Scandal în lumea manelelor. S-au aruncat cuvinte grele și a fost necesară intervenția polițiștilor
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Ce rol joacă statul român în afacerile lui Gabi Bădălău? Cum a reușit să aibă...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Test de cultură generală. Ce obicei alimentar ciudat avea Charles Darwin?